Polska jest szóstym co do wielkości rynkiem zbytu leków w Europie; popyt na leki systematycznie rośnie; w ciągu kilkunastu lat zanotowano prawie czterokrotny jego wzrost w ujęciu wartościowym. Lubimy się leczyć – pod względem liczby opakowań przypadających na głowę statystycznego mieszkańca zajmujemy po Francji drugie miejsce w Europie.
Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych stojąc na straży interesów pacjenta postanowił zainicjować Kampanię Społeczną „Lek Bezpieczny”, mającą na celu:
- Uświadomienie społeczeństwu zasad bezpiecznego stosowania leków
- Przeciwdziałanie nieuzasadnionemu nadużywaniu leków
- Wyeliminowanie stosowania leków pochodzących z nielegalnych źródeł, będących poza oficjalnym obiegiem farmaceutycznym, nie dopuszczonych do obrotu przez Urząd
- Uwrażliwienie pacjentów na możliwość występowania działań niepożądanych związanych z terapią
- Uświadomienie zagrożeń wynikających z interakcji leków, w tym także interakcji leków i żywności oraz suplementów diety.
Teraz URPL chce uświadomić najmłodszych. "Lek bezpieczny oczami dziecka" to nowa akcja edukacyjna URPL skierowana do dzieci. Pilotaż odbył się w jednej z warszawskich podstawówek. Eksperci opowiadali o tym jak bezpiecznie postępować z lekami. Leki to nie cukierki zażywaj je tylko za zgodą i pod opieką rodziców – to jedno z haseł, które ma uwrażliwić dzieci na problem.
Akcję honorowym patronatem objął minister zdrowia.
Źródło: Twitter/URPL