Celem kampanii jest budowanie świadomości społecznej na temat wartości zdrowia i jego profilaktyki, a także zwrócenie uwagi na rolę interakcji międzypokoleniowej w budowaniu i utrwalaniu zdrowego stylu życia.
Kampania pod hasłem: zdrowe dzieci, zdrowa młodzież, zdrowi dorośli ma na celu przekazanie informacji o stale rosnącym zagrożeniu chorobami serca i naczyń oraz o ich konsekwencjach. Bez wdrożenia wczesnej profilaktyki, już w wieku przedszkolnym, bez wyrobienia odpowiednich nawyków żywieniowych i behawioralnych nigdy nie zwyciężymy z miażdżycą i jej następstwami. Jest to kluczowy sposób zwalczania chorób serca i naczyń. Współczesna kardiologia stale zmienia swoje oblicze. Dzięki poprawie rokowania wielu chorób serca i naczyń nasi pacjenci żyją dłużej i są coraz starsi.
Kampania zwraca uwagę na rolę interakcji międzypokoleniowej w budowaniu i utrwalaniu zdrowego stylu życia, tj. podnoszeniu świadomości dorosłych Polaków na temat wpływu zachowań prozdrowotnych na edukację młodego pokolenia, ale również promowaniu postaw nakierowanych na umocnienie i polepszenie jakości zdrowia, gdzie wzór do naśladowania mogą stanowić dobrze wyedukowana młodzież i dzieci.
Pierwsza odsłona kampanii „ZDROWE DZIECI, ZDROWA MŁODZIEŻ, ZDROWI DOROŚLI”, realizowana jest w ramach XIV edycji akcji „SERVIER DLA SERCA” w trosce o zdrowie przyszłych pokoleń Polaków i ochronę polskiego społeczeństwa przed zagrażającą w perspektywie najbliższych trzydziestu lat epidemią chorób układu krążenia.
Ogólnopolska akcja „Servier dla Serca” organizowana jest nieprzerwanie od 2003 roku. Jej celem jest podnoszenie świadomości społecznej Polaków w zakresie czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego i zagrożeń z nimi związanych poprzez ofertę bezpłatnych badań profilaktycznych uzupełnioną o działania edukacyjne. Dotychczas z badań skorzystało łącznie około 41.000 pacjentów, a działaniami edukacyjnymi objęto ok. 150.000 osób.
Źródło: Materiały prasowe