Pielęgniarki zainaugurują kampanię "Ostatni dyżur". Na czym będzie polegała? O tym z dr Grażyną Rogalą-Pawelczyk prezes NIPiP rozmawia Iwona Schymalla.
Kiedy ruszy kampania dotycząca budowania wizerunku pielęgniarek i położnych w społeczeństwie i jakie będą jej założenia?
NRPIP podjęła decyzję o przygotowaniu i zaprezentowaniu kampanii, która rozpocznie się 27 maja. To dzień święta pielęgniarek i położnych oraz czas po wyborach. Celem kampanii jest uświadomienie społeczeństwu jak znaczącą rolę nad zdrowiem, chorobą, osobą chorą i zdrową, pełni pielęgniarka i położna. Ma też pokazać dramatyczną wizję na najbliższe 10 lat, z powodu odejścia na emeryturę kilkudziesięciu tysięcy pielęgniarek i położnych. Chcemy pokazać społeczeństwu naszą pracę i w jakich warunkach ona się odbywa. Pokazać Polakom nie tylko jak ciężka jest to praca, ale także to, że nikt nie dba o ich zdrowie. Malejąca liczba pielęgniarek to problemy w uzyskaniu świadczeń. Malejąca liczba położnych to późniejsze problemy w uzyskaniu opieki dla kobiety i dziecka. Kampania będzie trwać do listopada. Przewidujemy konferencje prasowe, szereg spotów, włączenie społecznościach lokalnych we wszystkich izbach okręgowych i województwach do tych działań. Szczegóły poznacie Państwo 27 maja. Kampania zakrojona jest na bardzo szeroką skalę, która ma pokazać decydentom i politykom jaką siłę stanowią pielęgniarki i położne. A stanowią dlatego, że dbają o wartości najwyższe – zdrowie i życie. Jak mowa jest o sytuacja demograficznej w Polsce to widzimy przerażenie w oczach słuchających, bo nikt ich o tym nie informował. My chcemy to zrobić. Naszym punktem wyjściowym do tego jest stwierdzenie, że bez pielęgniarki i położnej nie ma możliwości zaspokojenia potrzeb zdrowotnych społeczeństwa.