„Dzień na U to zainicjowana w 2019 roku kampania zachęcająca do regularnych badań, w której zamiast nieskutecznie straszyć chorobą postawiliśmy na pozytywny przekaz. Wiemy, że jednym z usprawiedliwień dla niebadania się jest „brak czasu”. Jednak zamiast zawstydzać pozornością tej „wymówki”, wykorzystaliśmy ją”, czytamy w opisie filmu na kanale fundacji na YouTube.
Tak powstał dzień, w którym nic nie jest ważniejsze od badań profilaktycznych, dzień, którego potrzebuje każdy z nas, aby potwierdzić swoje zdrowie. Co ważne – nie ma ustalonej daty. Tę trzeba ustalić samodzielnie.
W tegorocznej kampanii szczególny nacisk został położony na zdrowie mężczyzn. Okazuje się bowiem, że według badania przeprowadzonego przez ABR SESTA i SYNO Poland dla Fundacji Rak’n’Roll aż 58 proc. mężczyzn ocenia swój stan zdrowia jako dobry, ale zaledwie 36 proc. deklaruje wykonywanie badań kontrolnych raz na rok.
Bohaterem spotu przewodniego piątej edycji kampanii Dzień na U jest Stańczyk, który z obrazu Jana Matejki i przemierza Warszawę, by skorzystać się zbadać. W tę rolę wcielił się wokalista Krzysztof Zalewski.
– Dzień na U potrzebny jest każdej i każdemu z nas, by potwierdzić swoje zdrowie. Nie dumaj! Rusz się! Weź Dzień na U i odwiedź swojego lekarza – mówi bohater filmiku.
Kampania Fundacji Rak'n'Roll powstała w partnerstwie z Muzeum Narodowym w Warszawie i Nationale-Nederlanden. Kampanię objął honorowym patronatem Prezydent m.st. Warszawy.