Oddziały NFZ w województwach dolnośląskim, małopolskim, śląskim i opolskim stale monitorują sytuację w szpitalach, zakładach opiekuńczo-leczniczych i uzdrowiskach w zakresie m.in. podtopień, braku prądu, ewakuacji pacjentów.
NFZ ściśle współpracuje ze służbami wojewodów oraz przedstawicielami Naczelnej Izby Lekarskiej, Naczelnej Izby Aptekarskiej i środowiska lekarzy rodzinnych.
Całodobowa infolinia NFZ – 800 190 590 – dostarcza informacji m.in. o najbliższym szpitalu czy punkcie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
– Każdy pacjent z terenów objętych powodzią dowie się, gdzie otrzyma pomoc medyczną, a także do których miejsc nie należy się kierować – podkreśla Filip Nowak,
Połączenie jest bezpłatne. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia działa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Szef NFZ podpisał zarządzenie, które ułatwi wizytę pacjenta z obszaru dotkniętego powodzią u lekarza rodzinnego.
– Każdy lekarz POZ może przyjąć pacjenta, nawet z sąsiedniej gminy, a ten pacjent nie musi być zapisany na tzw. listę aktywną tego lekarza. Za tę wizytę zapłaci NFZ – wyjaśnia Filip Nowak.
To rozwiązanie zapewnia niezbędną pomoc potrzebującym, niezależnie od ich stałego miejsca zamieszkania.