Dlaczego zaangażowali się Państwo w wydarzenie, jakim jest "Rajd po zdrowie"?
Katarzyna Michalec, Comarch: Firma od początku swojego istnienia, czyli prawie od 30 lat, angażuje się w różnego typu akcje skierowane do pacjentów, które mają na celu profilaktykę i ochronę zdrowia. Bardzo chętnie uczestniczymy w takich wydarzeniach, ponieważ uważamy, że zapobieganie jest ważniejsze niż samo leczenie.
Technologie dla zdrowia - w jakim idą kierunku? Pandemia pokazała nam jak ważne są rozwiązania telemedyczne, które czasami okazały się być jedynym wyjściem z sytuacji. A w jakim kierunku Państwo idą?
Idziemy w kierunku, który wymaga świat, w kierunku rozwoju telemedycyny. Zapewniamy zdalną usługę medyczną, czyli kontrolę stanu zdrowia pacjentów poza środowiskiem szpitalnym, co ma ogromne znaczenie dla całego stanu ogólnego zdrowia pacjentów, ponieważ wiemy, że lepiej reagujemy, leczymy się w środowisku domowym. Posiadamy sprzęt umożliwiający diagnostykę podstawowych parametrów życiowych poza środowiskiem szpitalnym, w domu. Dane zbierane są za pomocą przenośnych urządzeń medycznych, przesyłane do centrum zdalnej opieki i poddawane analizie. W ten sposób mamy dane o stanie zdrowia pacjenta. W razie wykrytych nieprawidłowości ratownik medyczny kontaktuje się z pacjentem, bądź, jeśli jest to konieczne, wzywa pogotowie ratunkowe.