Zdaniem pacjentów personel medyczny ma duży problem z komunikacją. Lekarze nie potrafią w prosty sposób mówić o chorobie i możliwościach leczenia. A to przekłada się zarówno na stan psychiczny pacjentów, którzy nie chcą poddać się leczeniu. Umiejętności klinicystów do wyjaśniania, słuchania, współodczuwania z pacjentem, budowania z nim partnerskich relacji wpływają korzystnie na efekty leczenia. Coraz silniej propagowana na świecie idea patient empowerment wraz z patient centricity staje się swoistą transformacją mentalności, systemu ochrony zdrowia i ekonomii rynku zdrowia. Czy w Polsce jesteśmy gotowi na te zmiany?
Instytut Komunikacji Zdrowotnej zaprasza na dwudniowy I Międzynarodowy Kongres Patient Empowerment w Warszawie, który odbędzie się 24-25 kwietnia w Centrum Olimpijskim PKOL.
W trakcie tego wydarzenia w gronie polskich i zagranicznych ekspertów ochrony zdrowia oraz organizacji pacjenckich rozpocznie się dyskusja o korzyściach płynących z systemu, w którym to pacjent zajmuje centralne miejsce. Celem kongresu jest popularyzacja idei „pacjent jako partner”, efektywnej komunikacji między lekarzem a pacjentem, w zespole medycznym, w zespole menedżerskim placówek medycznych, w opiece farmaceutycznej. Chcemy wspierać pacjentów w rozumieniu funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce, przekazać im wiedzę na temat umiejętnego korzystania z prawa do informacji i praw pacjenta. Naszym zadaniem jest także promowanie innowacyjnych terapii i technologii medycznych oraz przerwanie procesu dehumanizacji medycyny.
Patronat nad kongresem objęli: Ministerstwo Zdrowia, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Warszawski Uniwersytet Medyczny, National Comprehensive Cancer Network (NCCN) i Uniwersytet SWPS.
Więcej informacji tutaj: