Dokument zawiera m.in.: szczegółowo uregulowany zakaz wprowadzania w błąd, zasadę komunikacji reklamowej opartej na weryfikowalnych źródłach i dowodach, zakaz reklamowania suplementów diety, których pierwsze wprowadzenie do obrotu nie zostało zgłoszone w systemie powiadomień do GIS, rozbudowany zakaz przypisywania suplementom diety właściwości leczniczych. Znajdują się tam również regulacje dotyczące prowadzenia reklamy suplementów diety w aptekach, podmiotach prowadzących działalność leczniczą i sklepach ogólnodostępnych, podczas konferencji, szkoleń i innych wydarzeń, a także w internecie. Określone zostały ponadto elementy, które należy umieścić w reklamie suplementu diety.
– To był długoterminowy wysiłek na wysokim poziomie merytorycznym, który zaowocował profesjonalnym dokumentem samoregulacyjnym. Bardzo za to dziękuję. Mam nadzieję, że tę pracę doceni także polski regulator – mówi Lucyna Pruska, menedżerka ds. projektów i komunikacji w Radzie Reklamy.