Subskrybuj
Logo małe
Wyszukiwanie
banner

Co z reklamami suplementów diety? Rada Reklamy opracowała samoregulację

MedExpress Team

Piotr Wójcik

Opublikowano 28 maja 2024 18:00

Co z reklamami suplementów diety? Rada Reklamy opracowała samoregulację - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock/Getty Images
Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety, będącą częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Celem rozwiązania jest przede wszystkim ochrona konsumentów.

Dokument zawiera m.in.: szczegółowo uregulowany zakaz wprowadzania w błąd, zasadę komunikacji reklamowej opartej na weryfikowalnych źródłach i dowodach, zakaz reklamowania suplementów diety, których pierwsze wprowadzenie do obrotu nie zostało zgłoszone w systemie powiadomień do GIS, rozbudowany zakaz przypisywania suplementom diety właściwości leczniczych. Znajdują się tam również regulacje dotyczące prowadzenia reklamy suplementów diety w aptekach, podmiotach prowadzących działalność leczniczą i sklepach ogólnodostępnych, podczas konferencji, szkoleń i innych wydarzeń, a także w internecie. Określone zostały ponadto elementy, które należy umieścić w reklamie suplementu diety.

– To był długoterminowy wysiłek na wysokim poziomie merytorycznym, który zaowocował profesjonalnym dokumentem samoregulacyjnym. Bardzo za to dziękuję. Mam nadzieję, że tę pracę doceni także polski regulator – mówi Lucyna Pruska, menedżerka ds. projektów i komunikacji w Radzie Reklamy.

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie już za 4 zł dziennie*.

* 4 zł netto dziennie. Minimalny okres ekspozycji ogłoszenia to 30 dni.

Zobacz także