Zmiana przyjęta przez KZA rozwiązuje problem wynikający ze zbyt ogólnego ujęcia zakazu w Kodeksie Etyki Aptekarza RP w dotychczasowym kształcie. W efekcie aptekarze brali udział na przykład w reklamach suplementów diety. W znowelizowanym Kodeksie Etyki Farmaceuty RP pojawia się przepis, który wskazuje wprost, że zakazane jest reklamowanie przez farmaceutę produktów leczniczych, wyborów medycznych, suplementów diety, a także żywności specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Podtrzymane zostały zapisy mówiące o tym, że farmaceuta nie może też uczestniczyć w żadnej innej reklamie, która mogłaby naruszać godność zawodu farmaceuty lub podważać zaufanie do tego zawodu.
Takie ujęcie obwarowań utrudni farmaceutom również działalność w mediach społecznościowych. Z jednej strony, wiele treści publikowanych przez influencerów aptecznych miało wymiar edukacyjny. Z drugiej, duża liczba odbiorców tych treści sprawiała, że takie osoby stawały się atrakcyjne również dla reklamodawców, którzy nawiązywali z nimi płatne współprace. Po zmianach, udział w reklamie poskutkuje wszczęciem postępowania dyscyplinarnego.
Uchwała wejdzie w życie 14 dni po opublikowaniu jej w Biuletynie Infoormacji Publicznej Naczelnej Izby Aptekarskiej.