Ograniczenia prawne promocji gabinetu lekarskiego
Marketing praktyki lekarskiej jest mocno ograniczony prawnie. Jednym z podstawowych zapisów jest zakaz reklamowania, czyli zachęcanie i przekonywanie o swojej przewadze konkurencyjnej. Ponadto, zgodnie z Kodeksem Etyki Lekarskiej, wizerunek lekarza nie może być wykorzystany w celach komercyjnych i reklamowych.
Naczelna Izba Lekarska pozwala podmiotom leczniczym na przekazywanie następujących informacji:
- imię i nazwisko lekarza bądź specjalisty,
- dane kontaktowe,
- adres gabinetu,
- tytuł naukowy i specjalizacja,
- cennik usług,
- dostępne metody płatności.
Lekarze i specjaliści mogą również informować o swojej działalności dydaktycznej, badawczej i prozdrowotnej, np. poprzez edukacyjne artykuły na tematy dotyczące zdrowia.
Działania marketingowe gabinetu lekarskiego
Nie tylko ograniczenia prawne utrudniają promocję praktyki lekarskiej. Świadome decyzje dotyczące strategii marketingowej wymagają od lekarzy i specjalistów zaangażowania i znajomości podstaw marketingu.
Przy działaniach promocyjnych gabinetu lekarskiego warto jest wziąć pod uwagę następujące kwestie:
- strona www gabinetu / przychodni z intuicyjnym menu, wyeksponowanymi najważniejszymi informacjami i możliwością rejestracji online,
- pozycjonowanie strony internetowej w Google,
- profile w mediach społecznościowych w celach marketingowych i komunikacyjnych.
Powyższe działania mają realny wpływ na decyzję pacjenta. Z badań zrealizowanych przez CBR BioStat® wynika, że pacjenci dokonują wyboru lekarza bądź specjalisty mając na względzie kilka aspektów:
- możliwość rejestracji online,
- opinie o lekarzu, specjaliście i przychodni w Internecie,
- aktualne dane kontaktowe,
- godziny przyjęć,
- zdjęcia gabinetu, lekarzy, sprzętu itd.
haloDoctor łączy lekarzy z pacjentami
Platforma telemedyczna haloDoctor dostarcza lekarzom, specjalistom i placówkom kompleksową obsługę wizyt telemedycznych i stacjonarnych. Powstała jako rozszerzenie oprogramowania gabinetowego Medfile EDM. Pacjent może wyszukać lekarza lub specjalistę po specjalizacji, leczonych schorzeniach i lokalizacji. Następnie ma do wyboru rejestrację na wizytę stacjonarną bądź online (czat, wideoczat lub telefon).
„Na oprogramowanie gabinetowe Medfile i haloDoctor łącznie zdecydowało się już ponad 6 tysięcy lekarzy i specjalistów. Jesteśmy obecnie jedynym dostawcą elektronicznej dokumentacji medycznej z systemem do rezerwacji wizyt i telemedycyny w Polsce” - komentuje Rafał Piszczek, CEO Medfile S.A. (haloDoctor.pl).
Nowość: pakiet haloDoctor Free
Od teraz nie trzeba świadczyć usług telemedycznych, aby mieć swoją e-Wizytówkę na platformie haloDoctor. Każdy lekarz, specjalista lub placówka medyczna może mieć swoją stronę www w domenie haloDoctor bez ponoszenia kosztów. Ponadto, wszystkie wizyty stacjonarne są zwolnione z prowizji.
Korzyści w haloDoctor Free
- e-Wizytówka na platformie haloDoctor
- widoczność w wyszukiwarce lekarzy i specjalistów
- grafik dostępności
- rejestracja online na wizytę
- rozliczenie z pacjentami za pomocą PayU
- brak prowizji dla wizyt stacjonarnych
- opinie pacjentów na temat lekarza / specjalisty
Budowanie wizerunku specjalisty w sieci
Wizytówka w domenie haloDoctor to możliwość budowania swojego wizerunku w Internecie. Lekarz ma możliwość dodania zdjęcia, informacji o specjalizacji i leczonych schorzeniach, może dodać certyfikaty i ukończone szkolenia.
Każdy pacjent ma możliwość oceny wizyty za pośrednictwem haloDoctor pod kątem łatwości obsługi systemu rezerwacji, dostępności lekarzy, jakości uzyskanej porady oraz terminowość konsultacji. Opinie na temat danego lekarza bądź specjalisty są dostępne na stronie jego e-Wizytówki w haloDoctor.
Pacjenci szukają lekarzy w Internecie
Dla pacjentów liczy się możliwość rezerwacji online, wybór typu konsultacji oraz dostępność terminów wizyt. Z naszych danych wynika, że 50 tysięcy pacjentów codziennie odwiedza platformę haloDoctor w poszukiwaniu konsultacji.
Za pomocą haloDoctor pacjent może:
- skorzystać z wyszukiwarki lekarzy stacjonarnych i online
- obejrzeć profil lekarza, cennik oraz grafik dostępności
- zarejestrować się na wizytę online bądź stacjonarną,
- opłacić konsultację lekarską za pomocą PayU,
- porozmawiać ze specjalistą tak, jak chce: w gabinecie, przez wideoczat, czat lub telefon,
- otrzymać e-Receptę, e-Skierowanie bądź e-Zwolnienie.