Jak przypomina NFZ, wnioski należy składać do oddziałów wojewódzkich NFZ, właściwych ze względu na siedzibę apteki. Na podstawie tych wniosków będą podpisywane umowy na wykonanie i finansowanie szczepień w aptekach.
Centrala NFZ radzi też, co warto zrobić przed podpisaniem umowy. Chodzi m.in. o to, by podmiot prowadzący aptekę wpisał do systemu informatycznego NFZ lokalizację apteki i uzupełnił formularz „Wniosku o zawarcie umowy”, który znajduje się w aplikacji ofertowej, wydrukował go, podpisał oraz przesłał wraz z załącznikami do oddziału wojewódzkiego NFZ. Po podpisaniu umowy na wykonywanie zalecanych szczepień ochronnych w aptece ważne będzie też to, by podmiot gromadził dane niezbędne do przekazania komunikatem elektronicznym XML ŚWIAD oraz uzupełniał wpisy o kwalifikacji i wykonaniu szczepienia w e-Karcie szczepień pacjenta.
Co ważne, nabór wniosków jest ciągły, więc można je składać przez cały rok kalendarzowy. Jeśli jednak aptece zależy na tym, by podpisać umowę jeszcze w tym roku, to dokumenty należy złożyć najpóźniej 14 grudnia. Wnioski przesłane od 15 grudnia pozwolą na podpisanie umowy dopiero w 2024 roku.
Szczegółowe informacje o naborze i pomoc w wypełnieniu dokumentów można znaleźć TUTAJ.