Naczelna Rada Lekarska przypomina lekarzom, którzy będą chcieli wypisywać recepty, że będą musieli uzyskać indywidualne numery recept przydzielane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. W tym celu warto z dużym wyprzedzeniem zgłosić, za pośrednictwem Portalu NFZ, chęć wystawiania takich recept po 1 stycznia 2017 r., co pozwoli uniknąć problemów z możliwością wystawiania takich recept na przełomie roku.
Informujemy, że na stronach internetowych oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia zamieszczony został komunikat adresowany do osób uprawnionych do wystawiania recept na leki refundowane dotyczący zasad pobierania numerów recept do ordynacji takich leków po 1 stycznia 2017 r. za pośrednictwem Portalu NFZ.
Informacje o zasadach udostępniania tych numerów, wraz z linkami do treści zarządzeń Prezesa NFZ regulujących te kwestie dostępne są na stronie internetowej.
Portal NFZ będzie umożliwiał osobom uprawnionym do wystawiania recept:
- przygotowanie, wydruk i przekazanie wniosku w postaci elektronicznej o utrzymanie uprawnień do pobierania numerów recept po wygaśnięciu umów upoważniających do wystawiania recept, które wygasają z dniem 31 grudnia 2016 r.,
- przygotowanie i wydrukowanie oświadczenia o rozwiązaniu umowy upoważniającej do wystawiania recept z jednoczesnym wnioskiem o utrzymanie, bądź nie, dostępu do Portalu NFZ oraz uprawnień do pobierania numerów recept po rozwiązaniu umowy upoważniającej,
- przekazanie w postaci elektronicznej wniosku o aktualizację danych,
- przygotowanie, wydruk i przekazanie wniosku w postaci elektronicznej o dostęp do Portalu Personelu,
- przygotowanie, wydruk i przekazanie wniosku w postaci elektronicznej o uzyskanie uprawnienia do pobierania numerów recept na leki refundowane,
- pobieranie puli numerów recept na leki refundowane.
Źródło: NIL