Badania przeprowadzone przez Kulczyk Foundation wykazały, że aż 54% nastolatek w Polsce z powodu comiesięcznego krwawienia przynajmniej raz w życiu opuściło zajęcia w szkole, a co trzecia młoda kobieta nie jest odpowiednio przygotowana na nadejście miesiączki. Z odpowiedzią na powyższy problem przychodzi marka Cleanic, lider w produkcji artykułów higieniczno-kosmetycznych. Linia Cleanic Soft to przełom w produkcji środków do pielęgnacji i higieny intymnej. Zastosowane przez markę unikalne rozwiązania technologiczne potwierdzone badaniami zapewniają #ZeroWstydu, a więc skuteczną ochronę podczas okresu, dając dziewczynom poczucie komfortu i pewności siebie.
Rewolucyjna technologia
Cleanic Soft to efekt holistycznego podejścia marki do zdrowia menstruacyjnego. Linia składa się z czterech rodzajów produktów: podpasek higienicznych na dzień i na noc, wyjątkowo cienkich i doskonale dopasowanych wkładek oraz w 100% biodegradowalnych chusteczek do higieny intymnej. Wszystkie elementy dają gwarancję kompleksowej opieki w każdej fazie cyklu.
Filar linii stanowią podpaski Cleanic Soft Day i Cleanic Soft Night. Każda z nich składa się z 3 warstw zaprojektowanych z najwyższą starannością. Pierwsza z nich to folia, która przylega do bielizny, druga to podwójna warstwa chłonna składająca się z włókien celulozy (ADL Cellulose), równomiernie rozprowadzających płyn po powierzchni podpaski i superabsorbentu SAP (granulkach wchłaniających wilgoć) oraz niepodatna na uszkodzenia mechaniczne warstwa wierzchnia w technologii Hot-air. Ta ostatnia, stworzona z włókniny typu spunlace, a więc mieszanki wiskozy i poliestru, jest odporna na rozciąganie i zrywanie.
Innowacją wprowadzoną w produktach Cleanic jest dodatkowy element w warstwie chłonnej o nazwie ADL. Additional distribution level to specjalny papier, który rozprowadza wilgoć równomiernie po całej podpasce zapobiegając kumulacji wilgoci w jednym miejscu. Taki zabieg zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekaniem, a co za tym idzie, zwiększa komfort użytkowania i pewność siebie podczas menstruacji – tłumaczy Piotr Galas, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju firmy Harper Hygienics, której Cleanic jest główną marką.
Trzy główne parametry informujące o cechach produktu to absorpcja, która określa maksymalną ilość płynu wchłanianą przez produkt, retencja, a więc ilość płynu jaką wyrób może trwale związać i nie oddawać nawet pod wpływem nacisku oraz rewet wskazujący na ilość płynu, która powraca i ma kontakt ze skórą podczas używania produktu. Im wyższa absorpcja i retencja, tym lepiej. Natomiast trochę odmiennie te parametry są odczytywane w przypadku rewetu – im mniejszą liczbę wskazuje, tym mniejsze ryzyko wystąpienia podrażnień w miejscu kontaktu ze skórą. Podpaski Cleanic Soft charakteryzują się dwa razy wyższą absorpcją w porównaniu do podobnych artykułów[2], a zadowalające wartości otrzymane również w badaniu retencji i rewetu gwarantują skuteczność produktu.
Podpaski na dzień dbają o pewność młodej kobiety w trakcie aktywnego dnia, podczas gdy seria na noc, dzięki większej powierzchni, zapewni spokojny sen oraz uczucie czystości i świeżości przez całą noc. Dodatkowym atutem linii jest delikatna kolorystyka oprawy każdego z elementów. Efektownie wyglądające opakowanie czyni z produktu atrakcyjny gadżet. Takie rozwiązanie wspiera pozytywne emocje związane z miesiączkowaniem.
Nowy sposób myślenia
Zapewnienie dostępu do środków higieny oraz edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego ponad 2 mln dziewczynek w wieku 9-19 lat obecnie żyjącym w Polsce to istotny krok na drodze do normalizacji tematyki dojrzewania. Mając świadomość, iż wiedza powinna mieć odzwierciedlenie w materialnym wsparciu, marka Cleanic proponuje nowatorskie rozwiązania technologiczne. Cleanic Soft na dzień to pewność i niezawodna ochrona, bez względu na to, co przyniesie dzień, natomiast Cleanic Soft na noc spełniają rolę „strażników” snu. Linia została wzbogacona o wkładki oraz chusteczki do higieny intymnej, które mogą stanowić dopełnienie pielęgnacyjnego rytuału w czasie miesiączki, jak również towarzyszyć kobietom w codziennej pielęgnacji.
Kobiecy cykl to powód do dumy, a miesiączka to okazja do odpowiedniego zadbania o swoje pielęgnacyjne potrzeby i zdrowie – mówi ekspert Cleanic. – Kampania #ZeroWstydu ma na celu wzmocnienie pewności siebie, szczególnie u młodych dziewczyn oraz budowanie wspierającego środowiska wśród rówieśników – dodaje.
Zródło: mat. prasowe