Główny inspektor farmaceutyczny nakazał spółce Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Pabianicach wycofanie reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci). Jednocześnie GIF nakazuje przygotowanie sprostowania.
Zdaniem GIF w reklamie zabrakło informacji, że zgodnie z Charakterystyką Produktu Leczniczego syrop należy stosować "Wspomagająco u osób o obniżonej odporności, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych". W treści reklamy zawarty jest komunikat:
"Filip zachorował na grypę, a teraz zaraża swoją siostrę Olę. Mama podała obojgu Neosine - najczęściej stosowany lek przeciwwirusowy. Dzięki Neosine Ola nie zachorowała a Filip szybciej wyzdrowiał. Do tego Neosine podniosła odporność dzieci na kolejne infekcje. Neosine - zwalcz wirusy pokonaj infekcje". Odbiorca reklamy dostaje przekaz, zgodnie z którym produkt leczniczy należy stosować w leczeniu grypy oraz jej zapobieganiu. Tymczasem w CHPL znajduje się zapis dotyczący tego, że lek stosowany jest wspomagająco u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych. Zdaniem GIF doszło do naruszenia Prawa Farmaceutycznego. A odbiorca jest błędnie informowany. Dlatego GIF stoi na stanowisku, że reklama powinna być wycofana.
Taką sama decyzję GIF podjął w przypadku produktu leczniczego Neosine dla dorosłych.