Subskrybuj
Logo małe
Szukaj

GIF wycofuje reklamy syropu Neosine

MedExpress Team

Medexpress

Opublikowano 9 marca 2016 09:59

GIF wycofuje reklamy syropu Neosine - Obrazek nagłówka
Fot. Thinkstock / Getty Images
Co było powodem decyzji?

Główny inspektor farmaceutyczny nakazał spółce Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Pabianicach wycofanie reklamy syropu Neosine (wersja "dzieci). Jednocześnie GIF nakazuje przygotowanie sprostowania.

Zdaniem GIF w reklamie zabrakło informacji, że zgodnie z Charakterystyką Produktu Leczniczego syrop należy stosować "Wspomagająco u osób o obniżonej odporności, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych". W treści reklamy zawarty jest komunikat:

"Filip zachorował na grypę, a teraz zaraża swoją siostrę Olę. Mama podała obojgu Neosine - najczęściej stosowany lek przeciwwirusowy. Dzięki Neosine Ola nie zachorowała a Filip szybciej wyzdrowiał. Do tego Neosine podniosła odporność dzieci na kolejne infekcje. Neosine - zwalcz wirusy pokonaj infekcje". Odbiorca reklamy dostaje przekaz, zgodnie z którym produkt leczniczy należy stosować w leczeniu grypy oraz jej zapobieganiu. Tymczasem w CHPL znajduje się zapis dotyczący tego, że lek stosowany jest wspomagająco u osób z obniżoną odpornością, w przypadku nawracających infekcji górnych dróg oddechowych. Zdaniem GIF doszło do naruszenia Prawa Farmaceutycznego. A odbiorca jest błędnie informowany. Dlatego GIF stoi na stanowisku, że reklama powinna być wycofana. 

Taką sama decyzję GIF podjął w przypadku produktu leczniczego Neosine dla dorosłych.

Tematy

reklama / Aflofarm / GIF

Szukaj nowych pracowników

Dodaj ogłoszenie o pracę za darmo

Lub znajdź wyjątkowe miejsce pracy!

Zobacz także